• + 47 411 78 696
  • post@tickgarden.no

Wow, et halvt år har gått!

Wow, et halvt år har gått!

I dag, 9.juni, er det et halvt år siden Tickgarden AS ble stiftet.

På Brodahls Gummivarefabrik gikk det fort fra løse tanker om samarbeid til stiftelsespapirer ble signert.

Vi skålte i Gummibaren og ante lite om hva fremtiden ville bringe. 

Men vi kunne spart oss for usikkerheten, det første halve året i Tickgardens liv har vært meget innholdsrikt!

Og når vi nå sitter i nye lokaler i Nedre Storgate er det godt å ta en pust i bakken og reflektere over en spennende, morsom, utfordrende og hektisk oppstartsperiode.

 

Raskt ut av startblokka

Vi kom kjapt i gang, med både samarbeidsprosjekter og pitching av egne ideer allerede i januar.

Deretter har det gått slag i slag. 

West Avenue Creative, med Øyvind Fjeldheim og RayKay i førerstolen, har dratt oss med på mange morsomme prosjekter.

Så langt i år har vi vært med å produsere ikke mindre enn ti reklamefilmer for DNB/Vipps, hvor Jenny Skavlans reise 1880-2017 er den mest sette, med over halvannen millioner visninger. Det er vi stolte av å ha vært med på!

 

Det har også vært jobbing ut mot det internasjonale markedet. I slutten av april var vi med å produsere en internasjonal kampanje for Pierre Robert, som vil lanseres til høsten. Den er i post-produksjon i USA i disse dager, og vi gleder oss til å se sluttresultatet om ikke lenge. 

 

En kreativ høst venter

Noen mer langsiktige prosjekter er også i gang, hvor vi i Tickgarden selv sitter i førersetet.

Øyvind Næss nærmer seg slutten på manusutviklingen av en kortfilm vi gleder oss veldig til å jobbe videre med.

Nå blir det knallhard jobb med finansiering, fremdriftsplaner og etterhvert opptaksplaner. 

Hvis alt går som vi ønsker vil vi gå i produksjon av denne filmen utpå vårparten neste år.

 

Så alt i alt er vi svært godt fornøyd med vårt første halve år som nyetablert produksjonsselskap her i Drammen.

Oppdragene har vært mange og vi har lært utrolig mye.

Det er knallhardt å starte i denne bransjen i disse tider, men vi har klokketro på fremtiden. Det vil alltid være interesse for godt innhold og god underholdning, så vi skal fortsette å utvikle oss og har som mål å komme i produksjon av vår første egenutviklede ide innen utløpet av 2017. 

 

Om ikke lenge vil Tickgardens logo seile elegant over en TV-skjerm foran dere. Bare vent og se!

 

Ha en strålende sommer! 

admin